Vitajte Neregistrovaný užívateľ na stránkach GastroSlovník.sk Dvojica #6
 
Dnes je Streda, 26 Júl 2017 · Dvojica #6
Zdravá výživa

Chudnite rozumne


Autor článku

Meno: GastroSlovnik

Pridané: 26 Mar. 2017

Počet videní: 804x

Ďalšie články užívateľa
Chudnite rozumne

Chcete znížiť svoju hmotnosť a neviete ako na to. Diéty už máte za sebou a stále to nefunguje. Pozrime sa čo môže byť príčinou vašich neúspechov schudnúť.

Diéty nefungujú.
Žijeme v dobe internetu a informácií. Stačí do vyhľadávača zadať to správne slovo a počítač na nás vychrlí množstvo najrôznejších stravovacích smerov, alebo diét. Ako si však správne vybrať najvhodnejší stravovací režim pre zníženie hmotnosti. Všeobecné diéty, ktoré nachádzame v najrôznejších časopisoch, alebo na internete fungujú vždy na krátky čas. Každá diéta zaručí úbytok na váhe. Problém však nastáva pri snahe váhu udržať. Nesmieme zabúdať, že každý z nás je jedinečný. Tak ako nemáme všetci rovnakú farbu očí , vlasov, alebo odtlačky prstov aj metabolizmus každého z nás je iný.

Metabolizmus a sním spojené parametre.
Metabolizmus je však len jednou z vecí, ktorá ovplyvňuje správne chudnutie. Správne nastavený stravovací plán nám pomôže chudnúť rozumne a bez hladovania. Čo teda treba zohľadňovať pri správnom nastavení zdravej redukčnej stravy? Toľko koľko potrebujeme denne prijať stravy a energie z nej ovplyvňuje viac faktorov. Sú to váha, výška , vek, pohlavie , pracovné zaradenie, úroveň stresu a životný štýl. Iný kalorický príjem potrebuje mladá žena vo veku 25 rokov, ktorá pravidelne cvičí a má veľké pracovné zaťaženie a iný kalorický príjem potrebuje 50 ročná dáma, ktorá má sedavé zamestnanie a je bez akéhokoľvek pravidelného pohybu. Toto isté pravidlo platí aj u mužov. Rozdiel je len v tom, že muži majú viac svalovej hmoty a ich energetický príjem sa preto od žien líši.

Stravujte sa vyvážene nielen pri chudnutí.
Aby bola strava pestrá a vyvážená treba dbať na správne rozdelenie makroživín. Tuky, sacharidy a bielkoviny musia tvoriť vyrovnaný trojpomer. Podľa WHO (Svetová zdravotnícka organizácia) je odporúčaný trojpomer makroživín: 60 % sacharidy, 15%bielkoviny a 25 % tuky.

V závislosti od požadovaného výsledku ako je zníženie, alebo udržanie váhy sa tento trojpomer upravuje. Pri chudnutí je vhodné znížiť príjem sacharidov, nie ich však zo stravy úplne vylúčiť. Množstvo bielkovín v prijatej strave by nemalo tvoriť viac ako 0,8-1g na kg hmotnosti. Je to hlavne z dôvodu nezaťažovania obličiek. Samozrejme aj tu zvažujeme individualitu. Pokiaľ cvičíte pravidelne a cieľom je nárast svalov môže sa príjem bielkovín zvýšiť. Ak je nutné zvýšiť príjem tukov konzumujeme ich hlavne vo forme rastlinných olejov , orechov a semien.

Autor: Júlia Rašlová

Komentáre (0)
    Nebol pridaný žiadny komentár.
Pridať komentár
Prihláste sa a pridajte komentár.