Vitajte Neregistrovaný užívateľ na stránkach GastroSlovník.sk Dvojica #2
 
Dnes je Utorok, 30 Máj 2017 · Dvojica #2
ManažmentManuály

Štandard obsluhy - Krok 2. Jedálne lístky


Autor článku

Meno: GastroSlovnik

Pridané: 24 Aug. 2015

Počet videní: 806x

Ďalšie články užívateľa
Štandard obsluhy - Krok 2. Jedálne lístky

V niektorých reštauráciách sa jedálne lístky nachádzajú už priamo na stole. V lepších podnikoch jedálne lístky nosí hosteska, manažér alebo čašník, a to pri usádzaní hostí. Krok číslo dva prebieha súbežne počas prvého kroku Pozdravenie, úsmev a usádzanie. Avšak jeho „vyvrcholenie“ nastáva až po usadení hostí.

Keď si overíte presný počet hostí, pripravte si presný počet nápojových a jedálnych lístkov. Ako náhle hostí usadíte za stôl, otvorte a položte pred nich jedálne a nápojové lístky. Začnite od najstarších dám a skončite pri najmladšom mužovi alebo hlavnom hostiteľovi (ak je určený). Vysvetlite im, kde nájdu nealkoholické a alkoholické nápoje, kde predjedlá, polievky a hlavné chody. Nezabudnite ich informovať o akýchkoľvek zmenách v menu a o produktoch, ktoré momentálne nemáte! Informujte ich o posledných kusoch pokrmov a „denných špecialitách“, ktoré nie sú napísané v menu. Ak vám niekto oznámi, že má istú formu alergie, prineste špeciálne menu pre alergikov (ak máte) alebo mu vyselektujte jedlá, ktoré obsahujú ten-ktorý alergén. Prípadne sa poraďte s hlavným kuchárom.
Krok „Jedálne lístky“ v bodoch:
1, pripraviť presný počet nápojových a jedálnych lístkov
2, usadiť hostí
3, prezentácia lístkov (otvorenie a položenie pred hosťa, stručne vysvetliť, kde sa čo nachádza)
4, informovať hosťa o zmenách, absenciách ingrediencií a celých pokrmov
5, informovať hostí o posledných kusoch jedál alebo nápojov
6, informovať o denných špecialitách
7, rozprestrieť obrúsky na kolená ľudí

Komentáre (0)
    Nebol pridaný žiadny komentár.
Pridať komentár
Prihláste sa a pridajte komentár.